tisdag 7 juli 2009

Planer

Jag väljer mellan två olika saker just nu. Antingen tar jag ett studieuppehåll på ett år, eller så biter jag ihop och försöker söka utlandsstudier så snart möjligheten finns.

Att arbeta som spärrvakt är inte så himla farligt, det är ju ändå ett ganska slappt jobb. Fyllt med ansvar, men slappt större delen av tiden. Om det fungerar skulle jag absolut kunna tänka mig att arbeta som det i ett år, men inte bara som det. Det känns inte som någonting som ger fast inkomst. Beslutar jag mig för att ta ett studieuppehåll så söker jag nog fler arbeten och försöker kombinera dem.

Det känns på något sätt vettigt att ta ett år ledigt ifrån skolan och koncentrera sig på annat. Motivationen har inte varit på topp det senaste decenniet.

Å andra sidan, suck it up for a little while longer och fortsätta enligt planen. Men det är här som problemen kommer in. Då har jag fortfarande en hel del poäng att ta för att få fortsatt studielån, och CSN är fortfarande riktiga svin. Kursen jag läste och tog studielån för blir folk oftast inte klara med förrän ett år efteråt, pga den patetiskt urusla rättningen av labbrapporter. Därför kommer inte poängen räknas för den kursen, och det innebär problem. Jag kommer, precis som jag gjort i två års tid, att leva i ekonomisk misär.

Jag tror att valet redan är gjort. Det vore coolt att arbeta utomlands...

Inga kommentarer: