tisdag 26 maj 2009

The light in the end of the tunnel exists

Nu jävlar! Min mage är helt och hållet förstörd, så nu blir det inte mer kaffe. Försöker vänja mig av vid det, bara dricka när det verkligen är nödvändigt. Igår var jag hungrig hela tiden, och magen var svullen hela tiden, gick inte att springa så jag fick avbryta efter två kilometer. Man blir så arg! Hur ska man kunna motionera om magen är på dåligt humör? Nåja, jag har sett över mina matvanor så jag jobbar på att åtgärda problemet.

Som jag kanske berättade i något tidigare inlägg har jag sagt upp mitt medlemskap hos World Class Gym. Dock är det 60 dagars uppsägningstid så jag får ändå hosta upp 798 spänn för två månader på gymmet. Det positiva är att jag faktiskt får använda gymmet till och med den sista juli. Därefter har jag inte något fast ställe att träna på... yet.

Den 29:e maj, på fredag med andra ord, klockan 15:00 skall det skrivas kontrakt med det nya jobbet. Jag läste igenom deras tabell över förmåner. Däribland ingick delvis subventionerade resor med SL och subventionerad friskvård ALTERNATIVT SUBVENTIONERAT MEDLEMSKAP HOS WORLD CLASS GYM. Så när anställningen trätt i kraft skall det införskaffas ett busskort över sommaren, och med facit i hand kan jag fortsätta hos World Class Gym. Dock utan att behöva betala. Vinst!

Saker och ting börjar lösa sig, underbart!

Lidingöloppet går av stapeln i slutet av september för den som är sugen på att springa. I och med mitt missade marathon som går av stapeln nu på lördag utan min medverkan så är Lidingöloppet väldigt ultimat. Det blir till att sikta på det. Innan Lidingöloppet som är på 3 mil skall flera kortare lopp gå av stapeln. Kungaruset och Midnattsloppet är två av de jag siktar på att genomföra. Någon mer som vågar?

Inga kommentarer: