onsdag 27 maj 2009

Nytt jobb!

Möte med enhetschefen idag, det sista som kunde hindra mig från att få ett jobb hos Veolia Transport. Men, det gick hur smidigt som helst. Det var inga oklarheter alls, så nu skall det skrivas kontrakt på fredag. Jag passar på att gratulera mig själv till det nya jobbet. Dock en lite rolig grej om kontraktskrivningen.

På fredag skall det skrivas kontrakt under förutsättning att man erhållit en enhetschefs godkännande och att resultatet av drogtestet är negativt. Godkännandet fick jag för ett par timmar sedan en av enhetscheferna, men drogtestet skall genomföras först i morgon. Det lite roliga med hela situationen är att det dröjer en vecka innan drogtestet givit ett resultat. And yet, vi skall skriva kontrakt under förutsättning att drogtestet är negativt... Hur gör de då? River de kontraktet? Eller har de gjort fel? Nåväl, den som lever får se.

Det är åtminstone otroligt skönt att veta att den framtida ekonomin är säkrad. Efter en hel termin i otrolig fattigdom kommer jag till slut att kunna betala tillbaka allt jag lånat. Men det känns ändå inte riktigt befogat. Jag har slitit livet och själen ur mig för att orka ta mig till skolan varje dag och göra bra ifrån mig, och samtidigt levt med den otroliga pressen att vad jag än gör måste jag tänka på ekonomin. Att ha investerat såpass mycket energi för att överhuvudtaget överleva känns inte helt rätt.

Nåja, det är ingen idé att älta i vad som skett, det är bara att gilla läget och göra så gott man kan. Nu är det bara tre månader kvar, sen slipper jag förhoppningsvis leva i total misär!

När nu så den ekonomiska tillväxten i hushållet är säkrad är det dags att flytta fokus på de lite viktigare tentorna som kommer. Den 17:e juni är det dags för den efterhängsna tentan i Experimentella metoder, vars ordinarie tenta jag inte kunde genomföra pga feber och ögoninflammation.

Ja jävlar, vilket liv man lever! Men det blir snart bättre! SNART!

Inga kommentarer: